söndag 30 december 2012

Vad händer nu?

Bakgrunden hände som sagt var i sep, och var ett par månader sedan nu. Vet fortfarande inte riktigt hur vi ska komma vidare. Jag vill vidare, men vet inte om vi kommer lyckas med det, tillsammans.

Jag vet att jag försöker lyssna, förstå, och ändra mig efter bästa förmåga. Kommer antagligen inte lyckas fullt ut, men jag försöker bättra mina brister. Om saker jag gjort har fått henne att må dåligt är det ju upp till mig att ändra mig till det bättre för att tillmötes gå henne.
Samtidigt är det upp till henne att försöka ändra det som jag har svårt att acceptera. Till att börja med vill jag att hon byter jobb. Finns inget att diskutera där tycker jag. Jo då, hon prioriterar ju oss högre än arbetet, men ändå vill hon jobba kvar. Förstår att hon vill jobba kvar då hon trivs med arbetet, tjänar OK, och är enligt flera duktig på det hon gör.
Men när hennes arbete tär något ofantligt på det vi fortfarande är, och ligger som ett stort hinder på vägen till det som vi fortfarande har en liten chans att bli, kan man då verkligen säga att det är "vi" som prioriteras högst?
Mår dåligt varje dag hon åker till arbetet då tankarna sätter igång och maler. Är han där idag, ses de idag, pratar de verkligen bara om jobbet idag, kommer det ett "oskyldigt" leende idag, kom hon verkligen iväg sent från jobbet idag, osv, osv.
Blir galen på det, blir galen på mycket just nu, även sådant jag inte borde bry mig om och sådant jag inte ens reflekterade över tidigare.

Nästa vecka ska hon, efter mycket tjatande från min sida, ta över kontraktet på lägenheten. Något som hon arbetat emot ganska så länge. När lägenheten slutligen står på henne kommer jag börja söka efter nytt boende till mig. Har tagit upp det med henne lite lätt tidigare, men måste nog förklara mig lite mer bestämt så att hon verkligen förstår. Hon får väldigt aktivt söka nytt arbete eller så söker jag aktivt efter ny bostad. För det är allt för jobbigt att ens försöka fortsätta tillsammans när jag hela tiden ska behöva undra om de träffas idag när hon åker till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar