måndag 11 februari 2013

Dag för dag

Har inte skrivit något på ett tag, men det har inte funnits något riktigt tillfälle till det på sista tiden.
Dagarna rullar på och i stort så känns det som om vi bara står och stampar på samma ställe utan att komma vidare. Tar det dag för dag och tar oss igenom den.
Känns som om gumman vill vidare med oss i alla fall, men jag tycker det är jobbigt då hon beter sig som om hon hoppas att jag ska glömma i stället för att ta tag i saker.
Hon planerar resor vi ska göra, vad vi ska hitta på under semestern, kikar efter ny bil vi ska köpa, osv. Låter jätte kul och bra, det är bara det att jag vet inte. Är inte de bitarna som jag prioriterar nu, och känner mig kanske inte så manad att slänga ut pengar på oss. Till vilken nytta om det vi har ändå kommer sjunka? Klart att det kan vara ett steg i att lappa vad vi har, men tycker inte att det är det första.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar