tisdag 19 februari 2013

En sådan där kväll

Då så har vi en sådan där kväll igen. När man ligger och vrider sig fram och tillbaka utan att kunna somna och man blir bara svettigare och svettigare.
En tanke som slagit sig till ro och vägrar hitta något annat ställe att vara på. Ligger där och gnager. Vet att jag borde ta upp det med gumman, men det känns som till vilken nytta liksom. Fan, man borde ha släppt skiten från början i stället för att må såhär lite då och då.
Vad är det då för tanke som lagt sig? Jo, gumman har då ett arbete där man inte kan gå så mycket efter schemat, utan det blir en hel del övertid. Typ 5-10 min här och där. Något de kan plocka ut i komp ledighet. Tanken som slog mig då är hur mycket ledig tid hon har samlat på sig, hur mycket hon redan plockat ut, och var hon har varit då? För själv har jag ingen aning om hon åkt till jobbet eller plockat ut ledighet för att träffa sin flirt.
Vet att jag borde släppa det om jag vill att vi ska vidare framåt, men jag är inte klar med det ännu, trist nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar