söndag 20 januari 2013

Dålig respons

Igår så berättade jag för gumman att jag kikar efter ny lägenhet. Varför då, var allt jag fick till svar. Berättade att jag sagt från början vilken turordning det här skulle få och undrade om hon inte lyssnat ett dugg på mig. Lyan skulle skrivas över på henne, hon skulle aktivt leta efter nytt jobb, eller jag skulle leta efter ny lya.
Nu är lägenheten överskriven på henne, fick avin i fredags och enbart hennes namn stod på den. Sedan jag tog upp det med henne första gången har hon varit inne på AF en gång, och det var dagen efter vi pratat om det. Så jag tycker inte att hon letat så väldigt aktivt. Det innebär då att jag kommer börja leta.
Vet inte om det är det att hon inte lyssnar, tar det jag säger som skit, eller om hon hoppas att jag ska glömma bort vad jag sagt. Jag har gjort fel, hon har gjort fel, vi får stå för det på lite olika sätt. Om hon berättar för mig vilka förändringar hon vill ha ska jag säga rakt ut att jag skiter i det eller vad? Tycker att det är det hon gör mot mig just nu. Vet att hon trivs, vet att hon inte vill sluta, men hur fan kan hon tro att jag ska glömma bort eller orka med att hon träffar sin "knullis" lite titt som tätt? Jag gör inte det!
Vi kommer nog prata vidare lite om det här bara ungarna har somnat i kväll. Måste få reda på hur pass kvickt jag ska härifrån, eller hur pass kvickt hon kan sluta på sitt arbete, för att gå såhär klarar jag inte av längre.
Det går som sagt upp och ner nu också, men det känns som varje gång det går ner så går det lite djupare för varje gång, och jag är så jäkla trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar