söndag 13 januari 2013

Morgon mys

Blev ett trevligt uppvaknande idag. Vaknade upp av att gumman bökade in sig så nära mig hon kunde och frågade om jag sov. Svarade att jag var vaken och mös av hur hon höll om mig.
Ljudet från någon av barnkanalerna berättade att ungarna också vaknat upp.
När gummans händer hittat vad hon letade efter fick jag lov att avbryta henne, barnen sitter ju i rummet bredvid. Men den här gången ville hon inte lyssna utan förklarade att bara vi var tysta så skulle det inte vara någon fara. Då hennes händer inte ville ge sig, blev jag också strax sugen, och även mina händer kom igång.
I vilket fall, en väldigt behaglig start på dagen. Hennes illmariga leende och antydningar dagen igenom får mig att se fram emot när barnen somnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar