torsdag 10 januari 2013

Jäkla pengar

Andra inlägget som skrivs på telefonen nu då. Har liksom inget tillfälle att sitta vid datorn och skriva då gumman slutat i vettig tid de senaste dagarna.
Inte så att jag inte gillar att hon kommer hem i tid eller vad man nu ska kalla det, men tycker inte att hon behöver se vad eller var jag skriver.

För första gången på alla dessa år dök ett tjafs om pengar upp. Började med att vi skulle sätta in en sudd på ett gemensamt konto och betala alla räkningar därifrån. Då det inte dök upp tillfälle att öppna ett gemensamt undrade jag om hon hade något extra konto att kunna betala räkningar från. Då hon inte hade det sa jag att vi kunde nyttja ett av mina.
Det gick inte alls för sig, för då hade hon inte någon kontroll och jag kunde blåsa henne på hennes pengar.
Efter alla dessa år och så kommer något sådant. Gick igång ganska så rejält. Tyckte OK, men då gör vi som så att hon betalar sina räkningar, jag mina, och så delar vi på gemensamma. Riktigt sur blev hon först när jag tycke att barnbidraget (som hamnar hos henne) är en gemensam inkomst och också bör räknas med.
Då barnen är en gemensam utgift om man får kalla det så (dagis, fritids, kläder, mm) borde ju barnbidraget vara gemensam inkomst.
Vet inte om det är jag eller hon som tänker fel, men hittar inte allt för många fel i hur jag ser det.
Resultat, gumman sur och jag ett antal kronor mindre att betala i räkningar.
Allt för att hon var orolig att jag skulle blåsa henne på pengar. Jag betalar mindre och hon mer, så vem har blåst vem på pengar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar