fredag 25 januari 2013

Totalt fel

Ibland spelar det liksom ingen roll vad man än försöker med eftersom det på något sätt ändå alltid blir totalt fel. Det känns ganska så meningslöst att försöka då, när det liksom bara jagas något att kunna hacka på för sakens skull.
Jag har mina intressen, och de gör att jag tar mig hemifrån ibland. Jag mår inte dåligt av det för fem öre utan det är något som jag behöver för att kunna fungera ganska så normalt i alla fall. En liten ventil, andnings hål, eller vad man nu ska kalla det. Är jag inte på jobbet, eller iväg och utövar min hobby, har jag ungarna på mig hela tiden. Så jag behöver det!
Gumman däremot är inte iväg på så mycket, men har lediga dagar mitt i veckan. Men hon ser inte det som egen tid då det "alltid" finns så mycket att göra hemma. Städning, handla, kort sagt allt som behövs för att det ska fungera i hemmet. Försöker då lite fint ge henne lite "egen tid" de dagarna genom att säga att hon kan ju säga till mig vad som behövs handlas, om jag ska dammsuga när jag kommer hem, osv, så fixar jag det. Ser det liksom inte som något problem.
Det var ju inte bra för fem öre. Hon vill inte behöva be mig göra saker hemma. Försökte då stilla förklara att vi ser olika, hon hänger upp sig på saker som stör henne och jag på saker som stör mig. På vilket sätt är det ett problem att tex säga till mig att handla på vägen hem från jobbet, eller säga att det behövs dammsugas under dagen? Jag förstår inte! Vad jag ville var att kunna ge henne lite mer egen tid, inte känna mig som en idiot för att jag inte upptäcker saker som tydligen måste göras. Kan ju kanske vara som så att hon gillar att känna sig som en "martyr" eller något då hon tydligen "måste" göra allt själv.
Om det nu är så, hur kan det komma sig att jag gått henne till mötes på i stort sätt allt hon vill? Nej, jag ser inte saker, ja, jag missar saker, men ändå gör jag det hon ber eller säger till om. Jag kan gnälla och streta emot i förhoppning om att hon kanske ska ändra sig i vissa saker, men gör hon inte det blir det ju som hon vill. Är trött på att få skit hur fan man än gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar