lördag 26 januari 2013

Mer i min kassa

Strax dags för nästa tjafs om stålar då misstänker jag. Tog som sagt väldigt illa vid mig av när gumman uttryckte sin oro att bli blåst på pengar av mig, och jag kanske är lite korkad men jag vill inte släppa det.
Sist gnälldes det ju över att barnbidraget inte skulle gå till gemensamma utgifter, utan skulle gå till barnen. Fine, då får de gå till fritids, dagis, deras försäkringar, samt deras sparande. Det är ju utgifter som är så att säga spikade för barnen. Sedan delar vi övriga utgifter, gemensamma, på mitten. Då hon varit orolig att jag blåser henne på hennes pengar, borde det här vara det ultimata tycker jag. Menar kläder, mat, osv till barnen går ju ändå ur bådas fickor.
Undra om det kan vara så att hon har sett barnbidraget som "sina" pengar hon har kunnat lägga på hög? Om inte ser jag inte problemet.
Nej, vi kör någon månad till när hon betalar sitt och jag betalar mitt. Visar sig i våra kassor efter räkningarna vem som lurat vem på vems pengar.
Tycker det var både dumt och onödigt sättet hon uttryckte sig på, men kommer som sagt leva efter det ett tag nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar