torsdag 3 januari 2013

Seg idag

Känner mig så rackarns seg idag. Har tusen saker jag borde göra men orkar inte ta mig för något alls just nu. I stället blir det som så att allt läggs på hög.

Vika tvätt, ladda ny maskin, plocka ur ren disk, ladda ny disk, dammsuga, fixa till ungarnas dator, städa både här och där, det är sådant jag borde göra. Men just nu känner jag bara inte för någonting. Behöver energi och motivation men vet inte riktigt var jag ska hitta den. Sedan är det inte så lätt att bara göra saker när barnen är hemma.

Gumman jobbar sent idag också men det är sista kvällen för veckan i alla fall. Hade ett par saker hon skulle handla innan hon rullade hemåt. Fy fan vad jag är trött på hennes jobb. Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med henne igen, det där att hon "måste" byta jobb. Är så jäkla olustigt! Vet ju som sagt att hon trivs och så, men jag kommer inte fungera som jag vill i det här så länge som hon jobbar kvar. Är lite skraj för att ta upp det och riskera onödigt tjafs när allt rullar på framåt. Samtidigt finns ju möjligheten att det rullar bättre  och snabbare om hon slutar, i alla fall för mig. För hennes del kan det nog kännas att hon får lov att offra något som hon tycker om. Inte så att hon ska känna sig som en martyr eller liknande. Men hon har felat på sitt sätt och får ta konsekvenserna av det, lika mycket som jag får för mitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar