torsdag 3 januari 2013

Kela lite

Då ska bara dagen rulla undan så har man en helg framför sig då. Börjar jobba på måndag igen efter ledigheten och ser på det med blandade känslor. På ett sätt ska det bli skönt att få göra lite nytta och träffa kollegorna igen, men samtidigt har man ju fortfarande en del att göra hemma.

Lyckades bocka av några saker från "att göra listan" igår konstigt nog. Fixade bland annat till en dator så den står i skrubben och delar ut filer på nätverket nu i alla fall. Inte så mycket att hurra för kanske, men det är något som inte blivit av tidigare. Ska införskaffa lite kabel och uttag senare under dagen så man får kabeldragningen lite snyggare bara. Nu är det bara kopplat så det rullar och fungerar.

Kvälls myset med gumman blev inte av igår. Såg lovande ut från det att hon kom hem tills strax efter vi hamnat i säng. Slö tittande på TV, lite te och smörgås, små kel i soffan, busiga blicken, mm. Såg med andra ord ut att bli trevligt att krypa till sängs. Men, just som vi kelar som bäst och hon "klättrar upp" på mig i sängen, hörs "Mamma, pappa, jag vill sova hos er!" från dörren.
Sådant gör liksom att man kommer ur fas och tappar lusten, i alla fall gör jag det. Att vara småbarns förälder gör att mycket i ett förhållande blir lidande. Med det sagt måste jag ju också säga att jag skulle inte byta bort det mot allt i världen. Spelar ingen roll vad som händer, de är alltid värt det i alla fall.
Efter ny dag kommer ny kväll, och med lite tur nya försök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar